יום ראשון, 5 בינואר 2014

צילום בר מצווה-צלמים לבר מצווה

צילום בר מצווה
עבור צילום בר מצווה רבים מאיתנו יסיקו שמדובר על השגת צלם לאירוע הגדול. במסגרת ההכנות הרבות הכוללות את טקס בר המצווה הגדול באולם אירועים בהחלט ויש צורך לצלם אירועים מקצועי. כזה אשר יעניק למשפחה התרגשות רבה במיוחד שנים אחורה לאחר הטקס. מסורת בר המצווה כוללת בתוכה מספר אירועים נלווים נוספים לא פחות מרגשים ויש שיטענו שבעלי משמעות רבה יותר. לאירועים אלו סממן מסורתי ודתי יותר ועבור משפחות רבות, גם חילוניות, מהווה הדבר אירוע בפני עצמו בו ישקיעו בהזמנת צלם מקצועי מומלץ להזמין צלם לבר מצווה מקצועי ומפורסם.
חלק מהאירועים הנלווים של חתן בר המצווה כוללים את העלייה לתורה שבה חתן בר המצווה קורא בתורה בבית הכנסת. רובם של המשפחות פונות לבית הכנסת הקרוב למגוריהן כשכמובן אופיו נלקח בחשבון במיוחד מבחינת מסורתיות. בתי כנסת רבים שונים האחד בשני במראה החיצוני, באווירה ובאופי הקהל. על ההבדלים הגדולים ביותר ניתן להבחין בין בתי הכנסת של עדות מזרח לאלו של עדות אשכנז. בעבור משפחות רבות המתלבטות איפה חתן בר המצווה יעלה לתורה, מומלץ הוא בביקור בבית הכנסת בשעות התפילה לשם התרשמות, בבירור אודות אפשרות בית הכנסת באירוח אירועי עלייה לתורה. בבתי כנסת רבים מזמין הגבאי את המשפחה לביקור בבית הכנסת בתקופה הקודמת לאירוע עצמו וזאת על מנת להרגיל את חתן בר המצווה עצמו להיכל ולקהל. הזמנה זו כמובן אינה מחייבת את המשפחה, אם כי ישנם מקומות הרואים בהיענות זו כתנאי מקדים להסכמה בעלייה לתורה, כמובן שמומלץ להזמין צלמים לבר מצווה לתיעוד מרגש.
העלייה תורה הינו טקס בר מצווה הנערך כמובן בימי שבת. דבר המגביל כמובן את הצילום בתוך בית הכנסת עצמו. אלו אשר הזמינו צלם אירועים יש לוודא שאת מלאכת הצילום בתוך ההיכל עצמו הינה אסורה ועל מנת למנוע אי נוחות יש לוודא עם הצלם מראש שיודע הוא שאין באפשרותו להיכנס לבית הכנסת ולצלם.
אירוע נלווה נוסף עבור חתני בר המצווה הוא אירוע לא פחות מרגש ומשמעותי – הנחת תפילין. את אירוע הנחת התפילין אפשר לחגוג בבתי הכנסת, בבתים, בכותל המערבי ובאולמות אירועים. אפשרות נוספת היא הצמדת אירוע זה לתפילת שחרית הפותחת את היום. בכל מקרה, חשוב לציין אירוע זה בשעות האור בלבד. את הנחת התפילין אין כמובן אפשרות לשלב עם שמחת עליית התורה בשל כך שהנחת התפילין אינה מתרחשת בשבתות וחגים. טקס זה שונה במועדו בין עדות שונות. יש כאלו הנוהגים לערכו מיידית אחר המעבר מגיל 13, ישנם מקרים שהדבר נעשה חודש לפני גיל 13 ואצל אחרים אף שנה לפני.
טקסי בר המצווה שהוזכרו כאן הינם חלק בלתי נפרד ממכלול אירועי בר המצווה וגם בהם לא פעם ישנו שימוש בצלמי אירועים. באמתחתו ניסיון רב בלהעניק לאירוע זה תמונות בעל אפיון אותנטי ומסורתי יותר אשר ירגש את כל בני המשפחה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה